01 October 2009

masa kian Berlalu..

1 Okt 2009
Khamis

dalam diam x diam,dh 9 bulan aku x kerja dan dok mastautin kat tg.malim ni.ms memula berenti keje mcm best.x pyh sibuk2 bangun pg..x kelam kabut nk bersiap,anto anak kat umah org,x payah mengadap muke bos,x pyh anto report..tp,best tu sekejap je la.bila lelama boring gak.

ms wat kptsn nk berenti keje pindah sini pon,aku amik keputusan lama.dh lama sbnrnya hubby mintak pindah dok skali dgn dia.aku jer yg manyak alasan. bila anak dh makin beso,aku pon terpikir gak..smpi bila nk mcm ni.sorang kat kutub selatan,sorang kat kutub utara.akhirnya aku mengalah jugak.walaupun ms last aku berenti keje,gaji aku dh selesa dan tmpt aku keje pon mmg dh lama aku aim.bak kata mak aku,"seorg isteri harusnya di sisi suami"..huhu.

walaupun,kat tg.malim xder JusCo,Giant ker apa ker..tmpt ni lbh dkt dgn KL around 45min kalo ikut highway.so,xlah rs terpencil sgt.yg penting ada internet.xlah aku rs terputus dgn dunia luar.la ni jer Tg.malim dh makin maju ada Pizza Hut and Secret Recipe.

bulan 4 ari tu, ada gak aku apply DPLI (Diploma Pendidikan Lepasa Ijazah).berdebar2 gak..ntah dpt ke tak..tup2..dpt plak.time nk daftar,medical check up,kantoi la plak.Sah!aku pregnant kali ke 2.emm..terpaksalah aku tangguh dulu next year until deliver baby.nak wat camner xder rezki la maknanya.dh 5 bulan pon baby dlm perut ni..x sabar nk tunggu baby ni kuar..

hubby seboleh2 cuba penuhi masa.dia takut aku bosan bagai la tu.aku nk keje korporat sml,dia x bg.sbb opis sumer kat KL.nk bisnes,dia plak manyak alasan.fed up gak!nk watper ye..ntahla..

org kata,bila dh tak keje..kite xleh nk bergaya..xleh nk pki cantik2..nk beli apa2 sumer terhad.yelah,dh tak pegang duit sendiri.btol ker?kalo ikut pengalaman aku yg dh 9 bulan x pegang duit sndri..x plak aku rs mcm yg org kata.

aku still pi shopping..still beli make up,beli baju..makan2 ker.ikut pada hubby masing2 la.kalo dh mmg hubby jenis kedekut tahap pak aji bakhil tu,mmglah kena keje.tp,syukur alhamdulillah..hubby aku x mcm tu.maybe sbb dia yg mintak aku berenti.so far,aku x rs kekurangan plak.sumernya sama mcm aku keje dulu.

apa yg penting..kite HaPPy..hehehe

No comments:

Post a Comment