14 December 2009

di kala hujung minggu..

sabtu lps..aku and family pi kenduri kawin kwn hubby kat taiping..yg pengantin lelaki tu ayoi namanya kwn hubby..yg pengantin pompuan plak ex-student hubby aku..kecik jer dunia ni..tp,ntah knp time kenduri ni aku x selera plak nk makan nasi minyak..minum air jer yg sedap di tekak..yg ni kenduri kat umah pengantin pompuan kitorg meramaikan rombongan pihak lelaki jer sbnrnya..hehehe..pi kat taiping ni dkt skit ngan umah FIL aku..pastu ada la plan seterusnya..

kitorg pi Zoo taiping..bw haziq kenal2 itu haiwanlah..x plan pon nk pi rmi2..tp,bila dh msg2 call hubby,sume pakat nk pi gak..meriahlah pi rmi2 ni..

rombongan ke Zoo Taiping..hahaha..

haziq excited tgk elephant..

chu chu tapi..(keretapi actually) faveret dia..


ngan abah..kecian abah,haziq asyik nk dukung jer

tak tau plak aku,zoo taiping ni luasnya..tak terkata..smbl jln2 tu mulut aku terkumat kamit gak takut bb tetiba nk kuar..naya aku..haha..but,for me its the best theraphy..kononlah kan..almost 2 hour gak aku kat dlm tu..puaslah haziq jln2 tgk animal..

dr zoo..kitorg truskan jln ke tmpt lain plak..ke mana ye..

mee udang Mak jah kat Kuala Sepetang,taiping..

kat Kuala sepetang ni byk kedai yg jual mee udang..tp,kena pandai pilih..kalo salah pilih,dpt yg x sedap kan dh rugi..tang harga plak..sume kedai..harga adalah sama..takder kedai ni murah,kedai tu mahal..

menu dan harga

nilah rupa mee udang banjir special yg aku order..satu mangkuk ni harganya RM11..ada 8 ekor udang laut yg gebu2 dan montok2..haha..oleh sebab hubby aku tak brp gemar udang,so..aku pulun sorang jer la..mmg menyentap smpi ke titisan terakhir la..sblm ni aku pernah mkn menu yg sama kat kdi lain..tp x sesyok yg mcm ni..

mee udang banjir special

time pilihanraya bukit gantang ari tu,sume kedai sold out..mmg tak dpt nk makan la..kali ni aku dpt makan dgn tenang dan aman tenteram..hehehe..

kalau ada yg menghala ke Utara,jgn lupa singgah Kuala Sepetang dok pekena mee udang ni..

oklah..da...

No comments:

Post a Comment