22 July 2010

Ada Aku kesah?..

ni satu lg masalah org pompuan especially nye..suke jaga tepi kain org..
hr tu aku dpt sms dr hamba Allah ni..tersentap aku baca sms dia..
"sayangkan..ada degree tp x keje"

bknnya aku xnk keje..tp,ni lah pengorbanan..3 thn aku dok berjauhan dgn laki aku..maybe bg org ala..apa brg br 3 thn...tp,kitorg rs dh lama giler..
selama 3 thn tu..aku kat jb keje,jaga anak sorang wpon duduk dgn mak..tp,mak aku pon keje..so,everyhings sendiri..pagi2 anto anak kat umah org dulu,siapkan nasi dia brlah pi keje..mlm2 anak melalak..kite pening xkan nk pgl mak kite plak yg tolong buatkan..mesti nk laki kite kan..
what points kalo ko kawin,tp..nk mak buat jugak kan..so,time2 tu lah terasa bestnya kalo dok serumah ngan en.hubby..brlah rs berumahtangga..

so,the end..laki aku keje gomen..aku plak keje swasta..the best way aku berenti keje..kalo tak mcmni..smpi bebila pon kitorg akan duduk berjauhan..al-maklum ler laki aku tu tmpt keje dia xder cawangan atau kat negeri lain..

aku dh dpt offer smbg study utk jd cikgu..tp,sygnya medical check up mengesahkan aku pregnant..tangguh..this year plak course aku tak ditawarkan..FRUST ok..

bknnya aku xnk keje..lgpon aku kat umah ni bknnya dok mengangkang jer..teramatlah bz..jaga anak..masak,mengemas non stop..nk dok dpn lappy pon curik2..

bknnya xder keje ala2 kat sini..bak kata laki aku..takat gaji RM1k..x usahlah..dok umah jer..aku nk wat camner kan..

ello..yg bg makan laki aku..so,ada aku kesah?aku keje ke tak..elaun bulan2 ttp masyukkkkkkk..kehkeh..

3 comments:

  1. nini..ko jgn fikir byk..aku pun pernah rasa mcm ko rasa masa aku tak keje lps bersalin selama 8 bulan. Macam2 org sekeliling ckp!! ada degree tp dok umah..tapi aku fikir satu jer! laki aku mampu tanggung aku walaupun dok umah..baju baru setiap bulan, make up tukar2 brand tiap2 bulan, duit poket cukup, mak mertua lagik suker aku tak keje sebab anak aku terjamin..so whatt?? relaxxxxxxxxx je la...org yg suka ckp2 tu sebabbbbbb laki diaorg tak mampu tanggung kalau bini tak keje...ngeh..ngeh..ngeh...tp last2 aku gak nak keje sebab bos aku panggil blk keje...kalau tak, aku pun masih goyang kaki..lalalalala~~~~

    ReplyDelete
  2. tu la psl..dh setahun aku tak keje..bkn xder offer..tp dh preggy nk wat camner..aku br jer mintak keje kat KL..x tau ler dpt ke tak..laki aku lg suker aku tak keje..makan minum dia terurus..anak pon dia tak risau kalo kat bb sitter tu mcm2 leh jadi..so..wat pekak jer la..yg penting..DIORG JELES..hahaha

    ReplyDelete
  3. hehehe...sukati la nak keje ke x wlupun ade degree...ade aku kesah..hehehe...degree tu utk kepuasan n value diri kita kan kak...len kali balas sms tu... ADE AKU KESAH....
    kwang3... ;P

    ReplyDelete