22 July 2010

Durian oh durian

lps abih world cup..mucul plak musim durian..best..best..sy suker..

aritu member hubby bg durian dr Sabak Bernam ada la berbiji2..aku wat serawa siap bg bapak mertua..huhuhu..[time ni ler nk tunjuk menantu antu dia pdi masak la konon..]..ari ni dpt lg durian..en.hubby bw balik dr teluk intan..cadang2 nk wat bubur kacang hijau campur durian..mcm lazat jer..[aku ni wat kdg2 mjadi..kdg2 idak ler mjadinya..kehkeh..]

si haziq pon bkn main lg layan durian ni..bleh la layan dgn mama abah dia kalo makan durian ni...

tp..ada satu dish berkaitan dgn durian aku xleh jalan.."nasi durian"..aku rs cam negeri perak jer ada makanan ni..nti kalo ada bapak mertua aku wat lg,aku tepekkan kat blog ni..

kalo korang nk try bleh gak..ni resepi "Nasi Durian.."

bahan-bahan:

Pulut - masak mcm biasa
Durian
Santan - campur garam skit
Gula

Cara-cara:
1. Ambil beberapa ulas durian.
2. letak dlm pinggan campur dgn santan
3. Gaul hingga sebati..isi durian tanggalkan dr biji dia..(bijinya bolehlah dibuang)
4. then,masukkan pulut..campur gula skit..
5. Dh sebati..makan..

No comments:

Post a Comment