09 November 2009

Weekend di Tg.Malim




weekend yg br ni..aku x kemana pon..hubby ada program ari sabtu dr pg smpi ke malam..nk balik bt.gajah pon mcm tak berbaloi..so,dok diam2 jer kat umah.

ari sabtu pg tu,kitorg pi pasar..pi tmpt org jual ikan,nmpk plak ada siput sedut.apa lg,projek sipur sedut lah tghari tu..nilah ruponye siput sedut yg dh siap aku kerjakan dgn haziq..(ni kali kedua aku siang dan masak sndri siput sedut)



ni plak siput sedut masak lemak cili api dok dlm periuk tggu nk masak..lawan dgn ulam pucuk gajus and bendi(makan dgn sambal belacan)..nyum..nyum..(lauk plg simple aku masak bila dh malas tahap gaban..)





bertambah berpinggan-pinggan hubby makan tgh ari tu..dia mmg suke kalo buat ulam2 ni kena plak siput sedut lemak cili api..hilang trus diet..hehehe..

hari ahadnye plak..kitorg pi cr durian kat sg,behrang.aku yg pregnant tp laki aku plak mengidam nk makan serawa durian.amik ko seperiuk sedang aku masak.siap bg kat jiran sblh umah..(punyelah tamak,masak x hingat punya..)

utk menu tghari aku wat soo nasi impit..(xderlah nk amik gmbr..)kalo org johor tak johor pon mesti tau kan soto mcm mana..

ptg tu tgk cuaca ok jer,apa lg jom haziq kite pi playground kat Proton City..



ni je la playgound yg ada kat tg.malim.itu pon dr umah aku jaduh gedegak..huhu..tp tmpt ni best dikelilingi bukit yg tinggi..sejuk jer kalo dok sana..tasik dia pon luas terbentang..

No comments:

Post a Comment